امروز: پنج شنبه, ۱ فروردین , ۱۳۹۸ - - Thursday, 21 March , 2019
بانک پاسارگاد شعار سال
  • تاریخ انتشار خبر : دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر : 18776
  • به گزارش برنا،حامد رضایی،مسئول دفتر استانی سازمان فضای مجازی سراج در نشست تخصصی کتاب و فضای مجازی در اردبیل اظهار داشت: فضای ...

    سالانه ۱۴ میلیارد ساعت صرف بازی‌های رایانه‌ای می‌شود

    به گزارش برنا،حامد رضایی،مسئول دفتر استانی سازمان فضای مجازی سراج در نشست تخصصی کتاب و فضای مجازی در اردبیل اظهار داشت: فضای مجازی نمیتواند جایگزین مناسبی برای کتاب وکتابخوانیباشد و ورود تکنولوژی و تلفنهای همراه هوشمند و دسترسی آسان به این ابزار برای همه اقشار جامعه، ضرورت آموزش و سواد استفاده صحیح از آن را دوچندان کرده است. وی با اشاره به اینکه فضای مجازی سبب کمتوجهی افراد به مطالعه شده است، تصریح کرد: کتاب و کتابخوانی نقش سازندهای در هدایت جامعه دارد اما کمحوصلگی، وجود مشکلات متعدد و فضای مجازی موجب دوری افراد از مطالعه کتاب شده است. رضایی نبود فرهنگ صحیح استفاده ازفضای مجازیدر میان مردم را سبب پیشی گرفتن تاثیرات منفی آن در جامعه دانست و گفت: فرهنگسازی استفاده از شبکههای اجتماعی نیازمند افزایش سطح مطالعه در کشور است. مسئول دفتر استانی سازمان فضای مجازی سراج اردبیل بیان کرد: با توجه به رشد روز افزون تعداد کاربران در فضای مجازی باید در کشور استاندارد لازم برای دسترسی و استفاده مناسب از اینترنت تبیین شود. وی با بیان اینکه اولین محیطی که میتواند از آسیبها و اعتیاد به فضای مجازی جلوگیری کند، محیط خانواده است، افزود: در صورت انتقال مناسب آموزشهای لازم به والدین و آشنایی آنان با خطرات و در عین حال مزایا و محاسن فضای مجازی، میتوان امیدوار بود که تا حدی اهداف پیشبینی شده محقق شود. مسئول دفتر استانی سازمان فضای مجازی سراج اردبیل با اشاره به اینکه باید لذت کتابخوانی را در خود تقویت کرد و زمانی را برای مطالعه اختصاص داد، گفت: با آموزش درست، تعادل و توازن بین فرهنگ مطالعه و استفاده از فضای مجازی ایجاد میشود. رضایی بیشترین زمان استفاده از فضای مجازی را بین ساعت ۲۰ تا ۲۲ دانست و گفت: تسهیل در دسترسی به محتوا غیرارزشی، توهم عاطفی و رونق احساسات دروغین، افزایش افسردگی، تثبیت عادت بد اخلاقی، اختلال خواب و عدم وجود حریم خصوصی از پیامدهای منفی استفاده از فضای مجازی است. وی با اشاره به اینکه هر یک از مخاطبان باید نسبت به سن، تحصیلات، تجربه و ظرفیت خاص خود از اینترنت استفاده کنند، بیان کرد: ٥٣ درصد مردم کشور دست کم عضو یک شبکه اجتماعی هستند و روزانه ۵ تا ۹ ساعت را در این شبکهها حضور دارند که ۷۲ درصد از این میزان را جوانان ۱۸ تا ۲۹ سال تشکیل میدهد. رضایی با بیان اینکه ۴۰ میلیون گوشی هوشمند در کشور فعال است، افزود: حدود ۲۰ میلیون نفر کاربر بازیهای اینترنتی هستند که سالانه ۱۴٫۶ میلیارد ساعت صرف این بازیها میکنند.
    منبع :: https://www.borna.news

  • برچسب ها :


  • نظرات کاربران در "سالانه ۱۴ میلیارد ساعت صرف بازی‌های رایانه‌ای می‌شود"